IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Какво трябва да знаят младите жени за бизнеса

Уроци от една истински успяла дама

Какво трябва да знаят младите жени за бизнеса

Шерил Сандберг е амбициозна дама, която успява да пробие в света на бизнеса и да се превърне в уважаван кадър, чието мнение се чува далече. През 2008 г. тя става оперативен директор на Facebook в американската централа, а през юни 2012 г. влезе и в борда на директорите, които стоят зад развитието на тази социална мрежа. Тя е първата жена, успяла да се добере до този затворен мъжки кръг от бизнесмени.

Преди да попадне в света на Facebook, Шерил е била вицепрезидент на Global Online Sales и е работила в оперативната дирекция на Google. През 2012 г. Сандберг влезе в топ 100 на най-влиятелните хора в света в класацията на сп. Times.

За жена това е голям успех на фона на постоянните дебати дали има дискриминация между половете в бизнеса и дали има някакъв таван, който човек в пола не може да надскочи. Често тя получава въпроси, свързани с това дали има някаква специална формула, за да може една жена да постигне успехи в кариерата си и да се издигне до висока позиция.

Самата тя признава, че е фокусирана основно върху резултатите, отколкото върху това да бъде щедра, съчувстваща и грижовна. С годините тя споделя, че работи по-агресивно и егоистично.

А ето и кои са уроците, които тя би предала на дамите с амбиции за кариера:

Говорете открито!

Тук вероятно съществува един сблъсък между природа и възпитание. Стереотипите налагат поведение, в което дамите са учени на послушание и мълчание. Те трябва да са по-тихи, докато на момчетата е позволено да изразяват емоциите си бурно и по-агресивно. Бях много изненадана, когато един ден учителката на дъщеря ми ме извика в училище, за да ми каже, че тя е прекалено пряма. За мен не бе притеснително, че тя има собствено мнение, а това, което жената каза после: „Вие пътувате много и трябва да прекарвате повече време с нея', на което аз отвърнах, че баща ѝ е с нея всяка вечер... После ѝ зададох въпроса що за училище са те, след като не позволяват на децата да казват мнението си и да следват мечтите си, защитавайки се и разкривайки силните си черти.

Луис Франкел, доктор на науките, президент на Corporate Coaching International и автор на бестселъра „Хубавите момичета не стоят в ъгъла на офиса" подчертава значението на настоятелността в работна среда. "Няма нищо лошо в това да кажете: Извинете ме, нека скоча тук.". Няма нищо нередно в това, да умееш да говориш за себе си.

Не използвайте 20 думи, когато можете да се изкажете с 10!

Жените са склонни да използват повече думи от мъжете, дори когато това изобщо не е необходимо. И аз вярвам, че това е основната разлика между двамата пола. Опитайте се да използвате 25 % по-малко думи, когато говорите за бизнес. Когато ви попитат нещо, си оставете малко време, за да структурирате тезата си. Започнете отговора или речта си с думите: „Има три точки, върху които искам да съсредоточа вниманието ви...". Краткостта е от ключово значение за това, да бъдете чути.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата