Поведението на работното място, любезността и уважението са съществена част от цялостния облик на всеки служител. Ако един човек има достатъчно качества и способности, офис етикетът само ще му помогне в изкачването по служебната стълба. Маниерите, свързани с работата, показват зрялост и спокойствие в корпоративния свят. Затова е наистина важно всеки служител да знае кои точно са те и най-вече – да умее да ги спазва. Ето кои са нашите съвети за добър офис етикет:
1. Офис облекло. Особено внимание трябва да обърнете на дрехите, с които ходите на работа. Дори във вашата фирма да няма изискване за строго официално облекло, все пак трябва да се съобразите с това на какво място отиване.
Запазете разголените и предизвикателни дрехи за излизанията уикенда и не забравяйте, че облеклото е първото нещо, което хората забелязват във вас. Затова то трябва да бъде подбрано с вкус и да отговаря на изискванията на компанията. Ако в някой ден имате среща с клиент на вашата фирма, задължително се постарайте да изглеждате по-официално и професионално.
2. Винаги използвайте думите - „извинете“, „моля“, „благодаря“, „съжалявам“. Както знаем, тези думи могат да бъдат „вълшебни“. На тях ни учат родителите ни още от ранна детска възраст и не случайно. Използването им показва уважение към отсрещния човек, което е от първостепенно значение за изграждането на едни добри взаимоотношения.
Също така не забравяйте да използвате думите и в по-битови ситуации. Например, когато кашляте или кихате, казвайте „извинявайте“. Думата „моля“ може да използвате, когато искате от някого дадена услуга. Тя омекотява изказа и разсейва съмненията, че вие всъщност не питате, а раздавате команди. И не на последно място, когато някой колега направи нещо за вас, не забравяйте да му се отблагодарите с простичката дума „благодаря“. Чрез нея ще покажете, че оценявате неговата постъпка.
3. Поддържайте се чисти. Друг начин да покажете своя професионализъм е като не забравяте да се грижите за външния вид. Всяка сутрин идвайте на работа с изгладени дрехи и миришещи хубаво. Физическият образ е особено важен на работното място, особено, ако се срещате с много хора. Не забравяйте, че трябва да поддържате не само себе си чисти, но и работното си място.
4. Опитайте се да не прекъсвате другите хора. По време на среща или пък в обикновен разговор, постарайте се да не прекъсвате някой човек, докато той говори. По този начин ще покажете уважение и интерес към нещата, които вашия колега/клиент говори. Слушайте и изчакайте търпеливо човекът да свърши да говори. Едва, когато го направи, може да кажете нещо или да оборите чуждата теза.
5. Зачитайте чуждото уединение. Ако влизате в чужда стая, задължително почукайте преди това. Всеки човек трябва да зачита личното пространство на другите, затова покажете респект и не нахлувайте неканени и без предупреждение.
Също така не забравяйте, че когато взимате нещо назаем, то това трябва да стане с изричното съгласие на неговия собственик.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.