В 21-ви век въпросът с половата дискриминация в различните области на живота стои по различен начин в сравнение с преди векове. Дамите все по-умело се нареждат на ключови позиции в различни компании, все по-често успяват да се сдобият с висше образование и дори голяма част от тях изкарват повече пари от половинките си.
Със сигурност има какво да се желае, но като цяло жените вече „не се дават без бой" и искат да се докажат освен като съпруги и като професионалисти в отделните браншове.
В момента повече мъже заемат ключови високопоставени позиции и това остава загадка за жените, или не съвсем? Дали заради някакво стереотипно мислене или заради лидерски качества, но фактът е на лице – силният пол командва в големия бизнес.
Вместо дамите да роптаят срещу това, може би е време да се замислят какво им липсва, за да бъдат равни в професионален план на мъжете. А ето и някои умения, които могат да придобият и които биха ги направили по-добри шефове, служители, лидери:
1. Вярвайте си, че сте невероятни
„Ако попитате мъжете, как са успели да свършат тази работа толкова добре, всеки от тях би отвърнал: Защото съм страхотен. Ако попитате жените как са се справили толкова впечатляващо, те ще отвърнат, че някой им е помогнал, че са имали късмет или че са се скъсали от бачкане", казва изпълнителният директор на Facebook Шерил Сандеберг.
„Мъжете се хвалят с успехите си и не ги приписват на други фактори", допълва дамата по темата защо има малко жени на лидерски позиции.
Успешните жени често смятат, че постигнатото от тях е на базата на някакъв късмет. Има дори дума за това явление - „измамен синдром", която е въведена от учените Полин Кланс и Зюзън Аймс през 1978 г. Обикновено този синдром засяга жените, които работят т.нар. „мъжки професии".
Много е важно, особено когато сте на преговори, да повярвате, че вие сте невероятни. Така ще излъчвате увереност, която вашите партньори/служители ще разпознаят и ще ви последват в решенията ви.
2. Бъдете забележими
Още от детската градина момиченцата са насърчавани, че ако си вършат добре работата, това ще бъде забелязано и те ще бъдат поощрени. За съжаление, в съвременния бизнес нещата не стоят по този начин. Ако искате да бъдете забелязани, трябва правилните хора да научат какво точно сте свършили.
Дамите трябва да се постараят работата им да не потъне в нищото или да бъде приписана на някой друг. Ако намерите спонсор, помогнете за договор, направите впечатляваща новина или откриете колосална грешка, която би коствала много на компанията ви, вие имате право да се „потупате по гърдите" и да покажете на всички останали и най-вече на шефовете, че това е ваша заслуга.
Когато попаднете на бизнес събитие, не е задължително да седите в края и да чакате някой специално да ви представи на другите. Ако усетите удобен случай, започнете разговор с останалите гости или просто инициирайте такъв.
3. Не се страхувайте да питате
Когато става въпрос за заплатата при работна оферта, жените често се дънят. Статистиките сочат, че само 7 % от дамите преговарят за своето месечно възнаграждение, докато при господата този процент е 57. Затова често мъж и жена с еднаква квалификация и способности започват с различни стартови заплати.
Изследванията също така показват, че жените не разпитват за повишение или премии и изпитват истински ужас, ако им се наложи да го направят.
За мъжете това е нещо като игра, на която дори се наслаждават.
И тъй като дамите чакат да изпъкнат, а не акцентират сами върху качествата си, те се издигат по-трудно.
Този синдром на чакане да забележат труда ви се нарича „синдромът Тиара" - въведен от Карол Фролингер и Дебора Колб и асоциира с това, че някой като на магия ще сложи тиара на главата ти за награда. В действителност, ако не питаш, няма да получиш награда.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.