Всеки има право на грешки в работата си. Безгрешни са сигурно само ангелите. Важното е да се научим правилно да приемаме неуспехите си и правилно да преживеем критиката на началника.
Естествено първата ни реакция ще е да се притесним, да се ядосаме на себе си и дори негласно или гласно да обвиним колегите или клиентите. Как да запазим душевното си равновесие, да се вземем в ръце, да извлечем поука от станалото и да продължим да работим добре?
1. Не чакайте другите да открият грешката ви, признайте си веднага. Често бързата реакция може да намали последствията. Ако говорите на четири очи с шефа, той евентуално ще ви спести гневна тирада пред целия колектив.
2. Понесете си наказанието. Не се страхувайте като малко дете – най-много да ви смъмрят, отстранят от проекта, понижат в длъжност, глобят с пари. Ако много, ама много сте сгазили лука, може да изхвръкнете от компанията. Кажете си грешката, пък каквото сабя покаже.
3. Поемете само своята вина. В случай, че се окажат замесени и ваши колеги, не приемайте ролята на жертвения агнец. Нека всеки отговаря за себе си.
4. Поискайте съвет как да поправите грешката си. Не се страхувайте да признаете, че не ви достига компетентност и ще пострада репутацията ви. Може би е време да се запишете на допълнителен професионален курс.
5. Не поемайте повече отговорности, отколкото можете да носите. Грешката ви не е причина да ви натоварят с допълнително работа. Все пак имате лимит на физическите си сили и на работното ви време.
6. Приемете ситуацията като ценен работен опит. Няма идеални служители. Всеки израства като професионалист на принципа на проба-грешка.
7. Запазете достойнството си. Не позволявайте на началника да ви обижда и да ви крещи. Още по-лошо ще бъде, ако и вие си изпуснете нервите. Със спокойствие и рационалност се решават и най-сложните проблеми.
Още полезни съвети прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.