Успешната работа е резултат от доброто управление на фирмата, както и от старателния труд на служителите. Ако едно от тези две неща липсва, то компанията е изложена на риск от затруднения. Като работодател е важно да се замислите над няколко въпроса: имате ли проблеми при мотивацията на служителите си, какви ресурси липсват във вашия екип и как може да направите стила си на управление по-ефективен.
Най-добрите отговори на тези въпроси може да получите от вашите служители. Обикновено мениджърите развиват своя собствена политика и се надяват, че подчинените ще се напасват по нея. Но едно и също нещо не работи по еднакъв начин с всички хора. Затова е важно да чуете мненията на вашите служителите и по тях да изградите най-подходящата мениджърска стратегия.
Ето и кои са ключовите въпроси, чиито отговори трябва да разберете:
1. „Как искате да бъдете възнаградени?“
Най-силната мотивация за повечето хора се оказва възнаграждението. Не във всички случаи говорим за пари, макар че повечето искат най-много това. Някои хора биха се радвали да получат повече почивни дни като компенсация за допълнителната работа. Други пък ще се зарадват на един ден от седмицата, в който няма изисквания за офис облекло. Хората са различни, затова трябва да говорите с всеки един и да разбере какво най-силно би мотивирало вашите подчинени.
2. „Как ще работите най-добре?“
В зависимост от вашата фирма и конкретната работна среда, едва ли ще бъдете в състояние да приемете всяко искане. Особено, ако то граничи с рамките на нереалистичното. Все пак, когато разберете от какво имат нужда вашите служители, вие може да направите някои малки промени. Може би понякога подчинените ви трябва да работят от вкъщи или пък имат нужда от музикален фон? Докато исканията са основателни и изпълними, вие трябва да създадете удобно работна среда за по-голям успех.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.