Ефективното управление на конфликтите е може би най-трудното нещо, което всеки нов мениджър трябва да усвои. Той трябва да може да се намеси и да се справи с конфронтацията между служителите си, а не да се крие от този проблем. Това е едно от големите предизвикателства за високия пост във фирмената йерархия.
Конфликтите могат да възникнат за почти всичко: за заплати, за повишения, за признание, за отговорности и т.н. Много мениджъри се чувстват зле, когато трябва да изглаждат напрежението в компанията и доста от тях биха предпочели да не се намесват „между шамарите", което влошава ситуацията.
Ако и вие заемате мениджърска позиция, добре е да знаете как да действате, когато между подчинените ви възникнат ожесточени спорове.
Ето и няколко съвета по темата:
1. Приемете неизбежното – трябва да се справите с конфликта.
Просто приемете, че това е част от вашата работа. Не си губете времето и енергията да се чувствате зле, заради вашите подчинени, съчувствайки им. Просто им покажете, че вие сте техен ръководител и вашата дума е последна по отношение на спора.
2. Не си затваряйте ушите и очите за конфликтите.
Трудните междуличностни проблеми на работното място няма да изчезнат, ако ги игнорирате, а само ще се влошат и ще ескалират. Ако започнете хронично да подминавате споровете между подчинените си, те ще изгубят уважение към вас и вашето управление.
3. Не се поддавайте на стреса и се дръжте спокойно.
Дори когато сте провокирани от гнева на своите служители, се опитайте да се въздържате от силни емоции и се старайте да бъдете максимално хладнокръвни в реакциите си.
4. Поддържайте морално превъзходство.
Вие сте шеф, а не близък братовчед на служителите си. Затова дори, когато се намесвате в конфликтите им, не го правете „по приятелски", а „по управленски". Вие сте гласът на разума във фирмата. Не отстъпвайте от своето по-високо място в йерархията и преговаряйте с хората си спокойно, но твърдо.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.