IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Как да предвиждате желанията на своите клиенти

Трябва да се научите да виждате света през техните очи

Как да предвиждате желанията на своите клиенти

Както се казва - без клиенти няма бизнес, без бизнес няма печалби. Лошият икономически климат и конкуренцията принуждават много фирми да съобразяват все повече своята политика с желанието на клиентите си. Тази стратегия обаче не се постига толкова лесно. Клиентите са разнородни и техните изисквания не са едни и същи. Въпреки това всички мениджъри трябва да се научат да предвиждат желанията на потребителите, ако искат компанията им да бъде във възход. Ето няколко причини:

- В момента голяма част от клиентите са станали по-недоверчиви и мнителни, отколкото преди. Особено силно това се чувства при институции, чиято репутация страда от финансовата криза. Това са: банкиране, фармацевтика, енергетика, медии и други. Дори вашата фирма да няма нищо общо с някоя от тези области, ефектът е видим за всички.

- Сега потребителите разполагат с най-много власт, която произтича от социалните мрежи, онлайн пазаруването и неограничения избор от продукти и услуги. Влиянието на интернет прави по-трудна преценката върху клиентите, тъй като прекият контакт с тях се губи.

- Икономическата несигурност обърква клиентите и те се интересуват по-малко от продукти и повече от гъвкави, адаптивни решения.

За да се доближите и до най-взискателните си клиенти, трябва да влезете в техните глави. Ето как може да направите това:

1. Обуйте обувките на вашите клиенти. Погледнете отвъд основния си бизнес и разберете каква е пълната гама от избори на потребителите. Наблюдавайте цялата система от доставчици, партньори и така нататък. Това упражнение ще задълбочи вашето разбиране за конкуренция и ще ви помогне да предвиждате по-добре своите ходове.

2. Учете се заедно със своите клиенти. Американската корпорация General Electric покани своите най-добри клиенти да присъстват на семинар за лидерство и иновации в Китай заедно с местните ръководители и мениджъри. По този начин хората на ръководни постове във фирмата започнали да разбират по-добре мисленето на своите китайски колеги, както и да имат по-голямо влияние върху него.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата