IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Саботирате ли сами своята кариера?

Много хора си пречат сами, без дори да го осъзнават

Саботирате ли сами своята кариера?

Работата е важна част от живота на човек, а кариерното развитие е мечта за по-голяма част от хората. Успехите в работата са сладки, особено ако сте положили много труд, за да ги постигнете. Въпреки всичките ви старания и желание за развитие обаче понякога сами може да слагате спирачки на работата си. С други думи, неволно може да саботирате своята собствена кариера.

Често хората пречат на развитието на своята кариера заради страха от „липса на успех“. Когато човек има предложение за по-висока позиция например, винаги възниква въпросът дали е способен да се справи с всички бъдещи отговорности. В този момент страхът от провал се превръща в реалност.

Саботьорското мислене спохожда голяма част от работещите през даден момент от живота им. Ако в момента вие сте в такава ситуация, трябва да предприемете няколко стъпки. Първо трябва да повишите своето самочувствие и самооценка, както и да започнете да виждате кариерното си развитие като нещо заслужено, справедливо и напълно подходящо за вас.

Често хората не виждат себе си като интелигентни и способни, а отдават успехите си на късмет и добри стечения на обстоятелствата. Няма нищо лошо в скромността, но в прилични количества. Самоувереността пък е задължителна съставка за един по-добър корпоративен живот. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да престанете да саботирате своята собствена кариера:

1. Установявайте обратна връзка с шефове, клиенти и колеги. Ако току-що сте завършили даден проект, поискайте оценка за работата си. Това може да ви донесе нови професионални перспективи. Обикновено шефовете говорят, когато нещо не е свършено, както трябва, но не и когато човек се е справил отлично с някоя задача. Научете се да си „изисквате“ похвалите и поощренията.

2. Направете си списъци със задачи. Новите технологии дават чудесна възможност да замените традиционните тефтери и химикали с напомняния или документи, съхранявани на компютъра или направо в телефона. Направете си два списъка. В първия записвайте всички задачи, които имате да свършите, а във втория отмятайте вече завършените неща. По този начин ще напомняте на себе си за всички отминали трудности и постигнати постижения.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата