IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Мениджър или лидер?

Двете понятия не са едно и също нещо

Мениджър или лидер?

По йерархическата стълбица в кариерата големият шеф е на най-високо стъпало. Той обаче може да бъде мениджър или лидер. Първото е лесно и то се обуславя от позицията. Второто е въпрос на личностни качества. И в двата случая хората следват своите шефове, но при мениджъра това често е по принуда, докато при лидера е по желание и вяра в способностите му.

Ако искате да разберете как от мениджър можете да се превърнете в лидер, който вашите подчинени не само да слушат, а и уважават, вижте разликите между двете понятие и действайте в посока на желаното от вас.

Мениджърите дават отговори, лидерите задават въпроси.

Най-бързият начин да накарате служителите си да ви намразят е като им заповядвате, крещейки. Често мениджърите изхождат от позицията си в йерархията като причина да са абсолютен авторитет и вместо да се вълнуват от мнението на екипа си, те раздават заповеди като генерали. Един лидер би поискал мнението на останалите служители, когато възникне някакъв казус или проблем.

Мениджърите критикуват грешките, а лидерите насочват вниманието към тях индиректно.

Може би е по-ефикасно директно да покажете грешките на вашите служители, но пък това със сигурност ще ги засрами и ще ги ядоса. Би било добре да им дадете възможността да се научат и да израснат в службата, на базата анализ и дискусии, отколкото с откровена критика.

Мениджърите забравят да поощряват, а лидерите възнаграждават и при най-малкия сигнал за подобрение.

Мениджърите празнуват, когато цялата фирма е на печалба, но те рядко споделят успеха с виновниците за него. Никой не обича да бъде претопен в масата, а във всяка фирма има хора, които се отличават с талант, работливост, решителност, отговорност и т.н. Те трябва да бъдат постоянно поощрявани и това ще ги мотивира да работят по-усилено за благото на компанията.

Постоянната обратна връзка показва интереса на лидера не само към печалбата, а и към самия човек. Няма служител, който да не копнее за похвали и положителна оценка.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
За да се разбираме
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата