Едно от основните правила при продажбите е, че „Клиентът винаги е прав“. В това твърдение обаче няма 100% истина, тъй като в някои случаи именно пазаруващите са тези, които грешат. Даването на по-големи права на клиентите всеки път може да бъде много подвеждащо. По-добре спрете с тази практика и отстоявайте своите права. Ето някои случаи, в които клиентът определено греши:
1. Когато клиент иска безплатни консултации. Понякога хората искат да се запознаят изцяло с услугите, още преди да са решили да ги използват. Ако дадете твърде много детайлна информация, има шанс тя да достигне до вашите конкуренти. Не забравяйте, че не трябва да разкривате абсолютно всичко – точно както готвачите си имат своя тайна съставка.
2. Когато клиент има неетично поведение. Корупцията е проблем в световен мащаб, като в някои части на света няма как да се прави бизнес, без да се дават пари "под масата". В случай, че попаднете на неетични клиенти, по-добре не работете с тях, тъй като във всеки един момент съществува вероятността те да ви измамят. По-добре намерете по-малка компания, която обаче да няма лоши практики.
3. Когато клиент има неразумни искания. В случай, че някой иска прекалено голяма отстъпка на някоя стока или услуга, което би коствало повече, отколкото ще получите, просто откажете. Все пак вие имате бизнес, от който трябва да печелите, а не чрез който да задоволявате чужди прищевки.
4. Когато клиентът има дискриминационни искания. Да кажем, че в самолет пасажер иска да бъде преместен на друга седалка, за да не седи до чернокож човек. Удовлетворяването на подобно искане би било неморално и дискриминационно. Отхвърляйте всички искания, свързани с верска или етническа принадлежност.
Още по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.