Вероятно няма по-труден пост в която и да е компания от този на изпълнителния директор. От него зависят толкова много неща, а често той е просто служител на заплата като всички останали (само че с много повече отговорности на главата) и трябва да отговаря за действията си пред собствениците на фирмата или пред борда на директорите.
В общи линии, ако сте на позицията изпълнителен директор, сигурно не ви е много лесно, но може да ви стане още по-трудно, ако допускате следните грешки:
1. Не разбирате нищо от новите технологии.
Повечето изпълнителни директори си имат ИТ екип, който периодично подобрява технологичното ниво на фирмата. Все пак директорът трябва да е наясно какви са новите технологии в света и кои от тях могат да бъдат полезни за бизнеса, за да изиска подчинените му да ги въведат в компанията.
2. Провеждате микромениджмънт.
Много изпълнителни директори въпреки височкия си пост искат да се върнат в практиката и да продължат да управляват работата на своите подчинени, прескачайки техните преки мениджъри. Ролята на изпълнителния директор е да подкрепя своите мениджъри и да ги напътства, а не да отнема функциите им. Един човек не може да се меси и да ръководи нещата от върха на пирамидата чак до нейните основи.
3. Отклонявате се от политиката на компанията.
Това е честа грешка, която много изпълнителни директори правят. Те смятат, че след като са дали своя принос във фирмата, то вече не трябва да се притесняват за нейната корпоративна политика и дори могат да я променят. Тази самонадеяна грешка буквално може да съсипе фирмата.
4. Стоите само в кабинета си.
Има директори, които не мърдат от своите офиси и управляват чрез имейли и телефони. Начинът да гарантирате, че работата продължава да се върши по най-добрия начин, е, ако от време на време се срещате със служителите си извън 4-те стени на кабинета си.
5. Вманиачавате се на тема контрол.
Директорите трябва да контролират, но освен това трябва да впрегнат енергията си и в куп други неща. Например в развитието на фирмата, в управление на големите проектите, в насърчаване на екипа, в подобряване на взаимоотношенията с крайния потребител и т.н
Още по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.