IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Съвети при започване на нова работа

Първият ден на новото място носи предизвикателства

Съвети при започване на нова работа

Работата заема голяма част от живота на човек, така че е напълно нормално смяната на работното място да бъде съществен момент за всеки работещ. Дори да имате години стаж зад гърба си, първият ден на ново място винаги е напрегнат. Това, което е задължително да знаете, е, че трябва да сте наясно със своите възможности и да не се опитвате да поемете задача, за която все още не сте готови.

Независимо на колко години е човек, някои неща, свързани със започването на нова работа, си остават същите. Задължителните правила при всяко кариерно начало е да работите усилено, да развиете добри отношения с вашия пряк ръководител и да започнете да сътрудничите, когато можете. Ето и кои са другите неща, които трябва да имате предвид, започвайки нова работа:

1. Подгответе се да не знаете всичко. Напълно нормално е да не сте наясно с всички нови задължения. Дори досега да сте работили на абсолютно същата позиция, пак ще има неща, които ще се различават със старата ви работа. Дайте си време да се научите и не се чувствайте глупави.

2. Нормално е да задавате въпроси и да получавате помощ. Повечето хора нямат нищо против да помагат. Ако имате късмет, ще попаднете на място, където колегите ви са отзивчиви. Не се притеснявайте да искате съвет или някаква информация. Във всеки офис има по някой човек (най-малко), който е запознат с голяма част от нещата, които се случват във фирмата. Най-добре се обръщайте към него, когато ви трябва по-изчерпателен отговор.
3. Не казвайте нищо, което не искате да повторите. Вие сте новакът, така че е напълно в реда на нещата хората да говорят за вас. Не казвайте обаче нищо, което може да им даде хляб за обсъждане и клюкарстване.

4. Не говорете в асансьора или в тоалетната. Докато не опознаете хората във фирмата, не знаете реално кой стои около вас. По тази причина е по-добре да пестите своите приказки, поне по отношение на работата. Макар че лични разговори също не са за предпочитане.

5. Бъдете настроени приятелски към всички. В началото не знаете кой ваш колега ще бъде в състояние да ви помогне в бъдеще, затова е добре да се държите мило с всички. Подобно добронамерено поведение може да бъде извор на нови приятелства.

Още по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
За да се разбираме
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата