С бързия темп на развитие както на технологиите, така и на самите компании работата от разстояние вече се смята за нещо напълно нормално. Всъщност все повече хора избират да работят от своя дом, спестявайки си време и допълнителни разходи.
Освен това за много служители комфортната и уютна домашна обстановка е за предпочитане пред пълния с хора офис, чиято атмосфера понякога може да бъде много нездравословна.
Няма значение дали работите за някоя компания, или се опитвате да развивате свой бизнес от вкъщи, трябва да сте наясно, че работата у дома има и своите минуси. Един от тях е, че жилището ви предлага хиляди възможности за разсейване. За да се предпазите от тях и да работите успешно в домашни условия, вижте какво трябва да имате предвид:
1. Създайте си рутина.
Събуждайте се, сякаш трябва да се оправяте за офиса. Правете го всеки ден по едно и също време. Минете през банята и сменете пижамата с дрехи за деня. След като направите това, вие ще бъдете по-фокусирани върху работните си задачи. Също така ще бъдете готови по всяко време за видеоразговори с колеги, шефове или партньори. Дори да работите от вкъщи, ставайте в толкова часа, в колкото бихте се събуждали, ако ходехте в офиса. По този начин ще свършите работа по-рано и ще усещате дните си по-пълноценни.
2. Обособете си отделно „работно място“.
Едва ли всеки човек може да отдели цяла стая от дома си, която да превърне в импровизиран офис. Въпреки това може да помислите за някакво пространство от стая, където да разположите най-необходимите неща за своята работа. Това може да е само едно бюро с лаптоп в едната част на хола. Ако работите на лаптопа, докато лежите в леглото или на дивана – това е рецепта за отвличане на вниманието. Ако живеете с други хора (семейство, деца, партньор, съквартирант/ка), постарайте се да има някаква физическа преграда между вашето „работно място“ и тях, тъй като само по този начин работата ви ще върви лесно.
Още по темата може да прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.