В бизнеса, както и в други сфери на живота, първото добро впечатление е много важно. Точно то може да ви помогне за положителния изход на преговорите ви, да накара другите да гледат на вас с повече респект и т.н.
Вашите шефове, колеги, клиенти, партньори (и другите хора, с които ви сблъсква от професионалния ви живот, които не ви познават добре) съдят за вашата интелигентност и надеждност точно въз основа на това, което излиза от устата ви. Затова ви предлагаме да избягвате някои вербални навици, които могат да ви изложат пред другите и те веднага да ви заклеймят като посредствен глупак или подъл хитрец.
Избягвайте следните видове неприятен изказ:
1. Използване на жаргон
Във всички бизнес разговори се очаква да използвате нормални думи, (които са дефинирани в тълковния речник) или някакъв вид експертен език, но в никакъв случай и жаргон, който се използва на улицата. В противен случай рискувате да звучите не като професионалист, а като карикатура на бизнесмен.
2. Използване на клишетата
Опитайте се да не използвате преекспонирани в разговорния език метафори или поговорки, за да описвате по-цветущо дадена ситуация в бизнеса, особено по време на разговор с колеги и шефове. Клишетата не само не са оригинални, но също така могат да покажат липса на уважение към слушателя. Ако решите да добавите някаква „умна" пословица в изречението си, то поне го направете с щипка ирония.
3. Префърцунено многословие
Използването на много сложни фрази и трудни думи (непознати термини и чуждици, например), често оставя у слушателя впечатлението, че човекът срещу него е надут и претенциозен. Формулирайте изреченията си така, че да звучите експертно, но и ясно. Все пак бизнесът не е нито инженерна наука, нито квантова механика, нито мозъчна операция - в действителност тук се цени обикновеният разговор, който води до някакъв резултат.
Още по темата можете да прочетете в Тialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.