Тук няма да говорим за наистина ужасните служителите, които причиняват реални проблеми във фирмата. Тези, които са очевидно некомпетентни или невероятно мързеливи, обикновено са лесни за забелязване. Но има едни проблемни служители, които се справят задоволително с работата си, но междувременно действат като коварната болест „рак" като бавно и методично унищожават екипа си, морала в него, мотивацията на колегите си, реномето на компанията и т.н.
Ето и 8-те „качества" на този вид служители:
1. Те казват: "Това не е моя работа!"
Има служители, които вярват, че колкото по-малко дават на компанията, толкова по-добре. Те не правят нищо, за да се адаптират към бързо променящите се приоритети на фирмата и като цяло никога не предлагат своята помощ, дори по време на криза. Този служител смята, че е неетично, неморално и дори незаконно да върши каквото и да е извън служебната си характеристика, дори задачата да е еднократна и да е по молба на някой колега или мениджър. Този човек отсича: "Това не е моя работа" и така може да разруши производителността и на най-сплотения колектив.
2. Тези служители вярват, че вече са си „платили членския внос".
Тези хора смятат, че вече са направили велики неща (миналата година например) за фирмата и че не са получили достатъчно благодарности от началниците. Затова те вече нямат намерение да се напрягат и дават своя принос към общото благо. Те казват: "Аз си платих данъка в тази фирма" с намерението никога повече да не работят усилено.
3. Те смятат, че опитът им е безценен.
Опитът определено е важен, но това е онзи опит, който се трансформира в по-добри умения, по-добра производителност и носи повече постижения. Иначе опитът е просто минало – история. Дори този служител да е натрупал много мъдрост в своя творчески път, тази мъдрост ще бледнее, ако той не се опитва да я предаде на другите, чрез своя личен пример, а я „поднася" само на празни думи.
4. Те държат да имат среща... след срещата.
Имали сте фирмена среща. Въпросите са повдигнати. Опасенията са споделени. Решенията са взети. Всички присъстващи напълно подкрепят тези решения. Нещата вероятно ще се случат...и тогава се появява този служител, който държи да има среща след срещата, тъй като неговите проблеми не са разрешени по-рано или пък той не е съгласен с взетите решения.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.