IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Какво научаваме за себе си в несигурни времена

Как успяхме да станем по-активни, по-гъвкави и по-предприемчиви?

Какво научаваме за себе си в несигурни времена

Несигурността в целия бизнес свят накара хората да започнат да мислят различно за решенията, които взимат и за рисковете, които поемат. Когато са изправени пред неизвестното, хората се чудят как да се справят с несгодите и да се върнат на пътя на щастието и успеха. Някои успяват, други не. Като една истинска борба за оцеляване. Има индивиди, които не са подготвени за новата реалност, но успяват с по-бързо да се адаптират към нея.

Други са опърничави към промените и не искат да ги приемат. Затова несигурните времена са тест за издръжливост, воля и характер. Това е моментът човек да стане по-предприемчив, по-бърз в действията си и по-отворен към иновациите. Във всички случаи това е времето, в което всеки може да научи много неща, както за себе си, така и за другите.

Ето и 5-те най-важни от тях:

1. Добрите времена не са даденост.

Когато на човек му се случват само хубави неща в продължение на дълъг период от време, той се отпуска и спира да цени тези хубави, спокойни мигове, приемайки ги за даденост. Несигурните времена ни научиха, че винаги трябва да ценим времето, парите, взаимоотношенията и като цяло ресурсите, които имат значение в живота ни. В несигурните времена хората разбраха, че не трябва да се ядосват за дреболии, а трябва да работят по-целенасочено и то съвместно в една общност, за да могат да подобрят по-бързо ситуацията си.

2. Човек може да постигне много и с по-малко ресурси.

Служителите днес са по-отговорни от всякога, защото са се научили да максимизират възвръщаемостта на инвестициите, свързани с тяхното време, пари и отпуснати бюджети. Хората са принудени да бъдат по- изобретателни в начина, по който да постигат целите и задачите си.
Кризата доведе до засилване на конкуренцията, а тя увеличи желанието на хората да се ангажират към дадено дело/компания.

3. Промените често са нещо положително.

Кризата научи хората да "управляват промяната", да подхождат към нея с положителна нагласа и да я възприемат бързо като отборни играчи. Служителите станаха по-приспособими, по-малко егоисти и по-широко скроени. Те приеха, че никой не им дава гаранции за нищо, а това ги направи по-устойчиви, по-толерантни и повиши тяхната емоционална интелигентност. Хората вече са наясно, че трябва да бъдат част от решението, а не част от проблема.

Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
За да се разбираме
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата