Не всички полезни неща идват опаковани в кутии като подаръци. Понякога човек получава „подарък", без реално това да бъде нещо материално. Обратната връзка, свързваща шефа със служителя, е точно това. Нематериален подарък, от който имат полза и двете страни.
Даването на обратна връзка е една от най-трудните задачи, пред които се изправят мениджърите/шефовете. Тя обаче е от решаващо значение за добрите взаимоотношения на работното място, за по-добрата функционалност и продуктивност на служителите.
Според специалисти даването на обратна връзка стимулира развитието на работещите, правейки ги по-ефективни за фирмата. Освен това по този начин всеки служител се чувства обгрижван и ценен, което е изключително важно за връзката между шефа и подчинения.
Така че, ако сте в ролята на шефа, задължително прочетете/приложете съветите за това как да давате полезна обратна връзка. Ето ги и тях:
1. Направете я навреме. Твърде често трудът и усилията на някои хора остават неоценени. В един момент това започва да ги дразни и да понижава тяхната мотивация. Не чакайте времето, когато почти сте загубили един от добрите си служители, а направете така, че той да иска да остане при вас.
2. Избягвайте порицаването. Разбира се, когато е необходимо, включете критиката в разговора. Като цяло обаче избягвайте да порицавате или пък нападате своя служител, независимо дали е допуснал грешка. Винаги говорете спокойно и целенасочено.
3. Съсредоточете се върху поведението. Невъзможно да е да промените личността на даден човек, но може да поискате да промените неговото поведение. Целта на обратната връзка е да мотивира даден служител сам да пожелае да се промени в положителна посока.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.