Всеки творчески процес е вид метод за намиране на нови идеи. Точно за това учените Анди Бойнтън и Бил Фишър решават да проучат най-креативните хора в компаниите по света, за да разберат по какво те си приличат. „Навиците и поведението често са по-важни от интелекта на човек“, твърди Фишър. Той смята, че дори човек да има брилянтен ум, той може да не го използва правилно и никога да не направи пробив в кариерата си.
А ето и кои са тайните на най-големите иноватори в бизнеса според книгата на Фишър и Бойнтан „The Idea Hunter“ (в превод „Ловец на идеи“):
1. Тези хора познават добре своите най-големи конкуренти.
Креативните хора в бизнеса не пестят силите и времето си, за да опознаят добре своята конкуренция. За тях е важно да се запознаят добре с метода на работа на всички свои конкуренти, така че да открият техните слаби места. Така те минават с едни гърди пред другите.
2. Те се вслушват в клиентите си.
Иновативните хора в бизнеса се интересуват от мнението на своите клиенти, дори това да са непознати хора на улицата или в бара. Те създават и оформят идеите си, така че те да отговарят на реалното търсене на пазара, а не на техните лични мечти и виждания за даден продукт, услуга и т. н.
3. Те се разхождат.
Големите мислители често са енергични хора, които обичат да се разхождат, и точно тогава им хрумват най-добрите идеи. Такива са били Фридрих Ницше, Чарлс Дикенс, Вирджиния Улф и Аристотел. Всички те са си правили дълги разходки сред природата и така са стимулирали своя творчески заряд. Учените от Станфорд са категорични, че между ходенето и мисловния процес, свързан с генерирането на нови идеи, има връзка.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.