Докато детето е малко, надали ще забележи, ако някое от другарчетата му има някакъв недъг. 2-3-годишните деца може и да не забележат увреждане по лицето, умствена изостаналост или някакъв друг физически или психически проблем, но в училищна възраст нещата започват да се променят.
В тази възраст децата са много любопитни, задават много въпроси и още не са се научили на дискретност. Много деца дори могат да проявят жестокост, подигравайки се и обиждайки дете с недъг.
Затова е редно родителите да се опитат да обяснят на децата си от възможно най-ранния момент спецификата на общуването с хора с увреждания. Във всеки клас или всяка група от деца може да се случи да има дете със специални образователни потребности, затова е хубаво децата да са подготвени как да реагират и общуват с тях.
Бъдете нащрек за удобен момент, в който да започнете разговора
Първия път, когато забележите дете с увреждане в обкръжението на вашето дете, обърнете внимание. Можете да поставите акцент върху това, че всички хора сме различни, имаме различен цвят на косата и очите, кожата, формата на тялото ни е различна – по същия начин има и хора с увреждания, които са не по-малко пълноценни от нас.
Целта е да се насърчи създаването на нагласа за приемане и приобщаване.
Отговорете директно на въпросите
Винаги малките деца са директни и отбелязват, че са видели някой различен човек. Започват да задават въпроси на силен глас и да гледат вторачено. Добре е да се използва този момент, за да се обясни смисълът на толерантността и уважението, да се подчертае колко е важно да не се накърняват чувствата на околните с поведението.
Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.