Една от най-стресиращите страни на всяка професия, всъщност е работата с други хора. Звучи грубо, но е точно така. В крайна сметка социалното взаимодействие с колегите, подчинените и шефовете не е лесна задача, а понякога си е истинско предизвикателство.
Всеки служител рано или късно попада в работна среда, където му е трудно да игнорира поведението на някои хора около себе си. Истината е, че за да бъдете успешни в кариерата си, трябва да сте в състояние да работите и с трудните хора ефективно. За щастие това е умение, което може да се научи с практиката.
Ето кои са петте вида колеги, които ще си играят с търпението ви, но не трябва да се оставяте на провокациите им. Вие няма да можете да ги промените и да им повлияете, но поне можете да се нагодите спрямо техния манталитет, така че работата ви да не пострада.
Те са:
1. Мързеливецът
Този ваш колега просто не иска да работи и прехвърля всички свои отговорности върху хората около себе си. Той показва минимум инициативност (или никаква) и никога не спазва крайните срокове. Вероятно той затруднява и вашата работа, тъй като вие се опитвате да свършите и неговата. Проблемът е, че шефът ви вероятно е близък с този мързеливец и няма желание да го освободи от работа.
Какво да направите?
Съсредоточете се върху работата си и ако в отдела ви има спад заради мързела на колегата ви, не се чувствайте притиснати да му „помагате“ и да поемате отговорност за неговите ангажименти.
Когато шефът ви ви попита притеснено какво става в екипа ви, кажете му честно кой не си върши работата. Ако сте мениджър на въпросния човек, давайте му по-малки задачи, с по-кратки срокове и го проследявайте упорито.
2. Некомпетентният добряк
Този човек е трудолюбив, свестен, но не е достатъчно квалифициран за работата си. Той редовно се проваля в задачите си, но вие все го прикривате и му прощавате, защото ви е симпатичен. Това не е добра стратегия, защото по този начин вие не го мотивирате да положи усилия и да се постарае да навлезе в работата по-бързо.
Какво да направите?
Ако имате време и желание, обяснете му естеството на работата и го обучете. Кажете му честно върху какво трябва да работи и кои свои умения трябва да развие, за да бъде по-ефективен. Ако той не е в състояние да се справи, предложете му да се премести на друга позиция.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.