Изграждането на семеен бизнес поставя човек пред предизвикателства, особено когато му се налага да работи с хора, с които е израснал и/или с които ще има отношения до края на живота си.
Все пак този вид бизнес не ви дава свободата, с която разполагате, ако работите във фирма за някой друг. Свобода в този смисъл, че от чуждата компания можете да си тръгнете винаги, ако нещо се обърка.
Това не важи за семейния бизнес и ето защо прочетете няколко съвета за неговото успешно управление:
1. Разработете цялостна бизнес политика за „семейна употреба“. Съставете списък с правилата във фирмата – отговорности, заплати, право на глас, участие на членове от семейството и т.н. Тази бизнес политика обаче не бива да бъде само на думи, а трябва да съществува черно на бяло.
Например, ако някой член на семейството иска да се включи в компанията, той трябва да премине няколкомесечен „курс на обучение“. По време на този курс той трябва да започне от най-ниското ниво във фирмата, изкачвайки се постепенно до съответната позиция. По този начин той ще бъде запознат с много по-голяма част от работата във фирмата, а не само със своите задължения.
2. Всичко трябва да бъде в писмен вид. Както вече стана ясно, освен бизнес политиката, всяко едно ново решение в семейния бизнес трябва да бъде поднесено в писмен вид. Това е особено вярно за компаниите, които са по-големи и в които участват няколко семейства роднини. Само по този начин могат да се избегнат евентуални недоразумения.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.