Хубаво е да бъдете приятели или поне в добри приятелски отношения със своите колеги. Все пак с тях прекарвате по-голямата част от деня си, който трябва да преминава в шеги и приятни разговори вместо в „гледане накриво“ и злорадстване. Въпреки че има някои професионални граници, които трябва да бъдат спазвани, винаги е добра идея да се разбирате добре с колегите си.
Ето и няколко съвета, които ще ви помогнат да бъдете приятели с хората, с които работите, но без това да навреди на работното ви място по някакъв начин:
1. Това, което е ваше, не трябва да бъде тяхно.
С приятелите от личния ви свят може да си разделите последната бисквита на две, но подобни неща не бива да се случват на работа. Все пак говорим за хора, с които освен че работите заедно, сте един вид и конкуренция. Не споделяйте своите идеи, за да не се наложи след това да споделяте успеха с тях.
2. Запазете за себе си личните тайни.
Или поне за останалите си приятели. Все пак нали не искате да давате излишни поводи за клюки на работното място? Дори да смятате, че колегите ви са страхотни хора, все пак винаги си имайте едно наум и не споделяйте с тях така, както го правите с останалите си приятели.
3. Не се отклонявайте с безсмислени разговори.
Когато сте на работа, избягвайте да влизате в безсмислени разговори, защото все пак сте там, за да работите. С колегите си, макар и приятели, трябва да обсъждате главно неща, свързани с вашата работа. Разбира се, никога не е излишна някоя шега, но като цяло разговорите на странични теми запазете за обедната почивка. Прекалено много случайни разговори с колегите ви могат да направят лошо впечатление на вашия шеф.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.