IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Как да кажете "НЕ", за да ви разберат

Няколко съвета, които ще ви бъдат полезни

Как да кажете "НЕ", за да ви разберат

На работното място колегите трябва да се подкрепят и да си помагат, за да може работата да върви успешно. Все пак обаче, всеки служител отговаря за себе си и по тази причина той е длъжен да върши своите задължения, без да разчита на постоянна помощ от другите.

Изглежда тази логика не е ясна на всички работещи, тъй като на много от нас се е случвало да бъдат бомбардирани с молби и искания. Когато те са единични няма проблем, но когато зачестят се превръщат в бреме, което само отнема от вниманието и времето ни.

В случай, че и вие сте от отбора на често помагащите, необходимо е да се научите да казвате ефективно „НЕ“. Разбира се, трябва да бъде по начин, който не накърнява личността на вашите колеги. Да казвате „не“ е основно ключово умение, което ще ви помогне да оцелеете без излишен стрес на работното място.

Ето няколко специфични начини и фрази, които може да използвате, за да кажете „не“ на исканията на другите по начин, който е уместен и деликатен:

1. „Не“ върви с „Не, благодаря“
„Не мога, но благодаря, че ми се довери и се обърна към мен“. Твърдата ви позиция трябва да е ясна, но е хубаво тя да върви заедно с „деликатен изказ“ от ваша страна. Когато добавите „благодаря“ към отказа си, показвате уважение към другия човек.

2. „Имам правила“
Това може да са ваши установени правила, според които не вършите каквато и да е странична работа, преди да сте се справили със собствените си задължения. Казвайки тези две думи, показвате на колегата си, че вашата работа е приоритет за вас и едва след това може да му помогнете.

Още по темата четете в Тialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата