Чували сте, че за да постигнете добри резултати в кариерата (повишение, бонуси, разширение на екипа и т.н.), трябва да си го заслужите с много работа. Това означава безкрайни часове в офиса и висене пред компютъра у дома дори уикендите… или не съвсем.
Истината е, че времето не измерва качеството на работа и може лесно да оптимизирате работните си часове, като си наложите някои правила.
Правилото 80/20
Това означава да фокусирате 80 % от времето си в по-сериозните и приоритетни задачи, вместо в това да отваряте и отговаряте на не толкова важните мейли например.
По време на работата ви има много разсейващи фактори, които трябва да неутрализирате. Научете се да отказвате на маловажните проекти и дори на колеги, които постоянно търсят помощта ви за неща, които на практика могат да свършат и сами, а инвестирайте във време и енергия в собствените си цели и работа.
Законът Паркинсън
Той означава: „Използвайте определеното време за приключване на проекта си”.
Поставяйте си срокове, в които трябва да завършите дадена задача, което ще ви помогне да се мобилизирате и да управлявате по-добре времето си.
Управление на енергията
Не разпределяйте времето си поравно за всички задачи и мислете за това колко енергия ще ви изразходи всяка от тях. Това изходната точка да си поставите краен срок за изпълнение.
Опитвайте да бъдете обективни и не се размотавайте с по-трудните задачи. По-добре да вложите повече енергия за 2 часа, за да приключите конкретния проект, отколкото да се мотаете цял ден.
Още по темата можете да прочетете в Тialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.