През октомври например Columbia Records отчете силни продажби на последния албум на Боб Дилън (Bob Dylan) "Tell Tale Signs", който може да се слуша (но не и да се сваля) безплатно в интернет. Същият резултат бе постигнат и с излезлия през септември албум на Kings of Leon.
През 2007 г. Radiohead прекъснаха взаимоотношенията си със звукозаписната компания EMI и предложиха онлайн последния си албум "In Rainbows" срещу цена, избрана от потребителя, в това число и безплатно. В резултат продажбите на "In Rainbows" се оказаха по-добри от тези на предишния албум на групата - "Hail to the Thief".
С развитието на интернет през 90-те години звукозаписните компании започнаха да атакуват появата на сайтове от типа на Napster, позволяващи свободно качване и сваляне на песни. След съдебната присъда срещу Napster пиратството продължи да просперира, за разлика от лейбълите.
В САЩ продажбите на албуми на CD паднаха от 700 млн. броя през 2000 г. до 450 млн. за миналата година, според данните на Nielsen SoundScan.
Музикантите се опитаха да компенсират пропуснатите загуби с увеличаване на концертните дати, с повишаване на цените на билетите и с преговори за използване на творчеството им във филми, телевизионни предавания и реклами.
От своя страна, лейбълите диверсифицираха продуктовите си гами и пуснаха на пазара винилови плочи и луксозни серии CD-та.
Въпреки всичко компенсирането на милиардите долари загуби, свързани със залеза на CD-епохата, не се оказа лесно.
Според пазарни наблюдатели се очаква през следващата година стратегията за безплатно съдържание в интернет да бъде последвана и от други компании.
Принципът оттук нататък ще е не феновете да търсят сами любимите си изпълнители, а напротив – ще се търси вниманието на феновете.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.