Оказва се, че днес е дори от по-голямо значение да подпишеш с лейбъл, отколкото преди. Това стана ясно на дебат по време на международната музикална конференция SeeMe провела се в София от 17 до 19 май.
На семинар на тема “Предимствата на цифровото разпространение и музикалната индустрия” гостите от чужбина разкриха някои подробности за този вид бизнес.
“На времето си мислехме, че след като има интернет, вече няма да ни е необходимо да подписваме с компании издатели, а ще можем да си продаваме продукцията сами. Това обаче просто се оказа твърде невярно”, сподели Ричард Колман (Richard Coleman) от британския лейбъл Suesse records.
“Днес дори е по-трудно от преди, защото на нашият сайт се качват по 2000 трака всяка седмица и е много много трудно, потребителят да се ориентира и да избере точно вашето парче,” каза Джъстин Пиърс (Justin Pierse) от един от най-популярните сайтове за дигитален даунлоуд за електронна музика – DjDownload.com.
“Въобще не си мислете, че можете да пробиете без договор. Специално на нашия сайт много разчитаме на лейбълите да ни представят най-добрата си продукция. Разчитаме на техните екипи и на това, че те са прослушали тези неща и са преценили, че те стават за нас. Ние нямаме никакво време да прослушваме песни и в случаите, когато някой неподписал с лейбъл артист ни прати свое демо, просто няма как да му обърнем внимание”, довърши Пиърс.
За проблемите на дигиталния даунлоуд в Унгария говори и Адам Берзчес (Adam Berzces), който е от музикалния онлайн магазин mp3music.hu
“В Унгария, като все още развиващ се пазар е много трудно да обясним на хората нуждата да подкрепят сцената и да си свалят легална музика. Все още на хората в Източна Европа им е трудно да проумеят, че не всичко е безплатно, особено музиката”.
Оказа се, че в Англия неща съвсем не седят по същия начин.
“При нас също се забелязва огромен брой пиратски сайтове, но хората, продължават да си купуват музика, защото осъзнават, че това е правилния начин и така помагат на артиста. Самите хора имат този манталитет и се радваме, че подкрепят реално сцената. Когато нещо им харесва, те си го купуват”, завърши Джъстин Пиърс от Великобритания.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.