От: Васил Христов
Тихомир и Деница (ударението е на е-то, тоест – Дéница) бяха първите напуснали шоуто Мюзик Айдъл. Първите от голямата дузина.
Те естествено не се обезсърчават и гледат смело напред. Малко преди да включа микрофона, започнаха да обсъждат някакви съвместни планове, които доста ревниво пазиха от мен, но успях да изкопча фактите в крайна сметка, къде с бой, къде с чужда помощ, но всичко си казаха.
А, да малко био. Деница е на 20 и е студентка в София. Къдрава и сладка. Тихомир е на 27 и е един изпечен моряк – завършил е сума ти морски училища във Варна.
Каква е целта на шоуто? Дали е кастинг за някой нов Файв Старс или детектор за талантлив поп изпълнител (пък било то и фолк), който да омагьоса публиката? Можете да научите нещата от кухнята на шоуто, точно от първите двама разделили се с Мюзик Айдъл.
Заварих ви да осъждате бъдещи творчески планове. За какво става въпрос?
Деница: Ще видим… Бъдещето е пред нас.
Признайте си де. Какво ще записвате и с кой?
Деница: Все още не сме записали нищо, нямаме такива планове.
Добре, тогава с кой ще работите?
Тихомир: Аз предложих на Деничка да дойде да пее с мен в бара, в който работя. Заедно с един китарист – Веско от Атлас, както и с един саксофонист. (Тихомир е управител на пиано бар, бел. ред. )
Вие първи изгоряхте от финалните 12. Какво не ви достигна?
Д: Лично аз нямам идея.
Т: Глас не ни достигна.
Само гласът ли е важен за един поп идол. Поп музиката се движи твърде много около визия и около самото изпълнение.
Т: Е че на Деничка какво й има?
И аз това питам! Какво й има, че да отпадне толкова рано?
Т: Ами нищо (смее се). Значи опираме само до гласове. Лично на мен това не ми достигна.
Д: Да и на мен. Аз имах едва 2,8%, което не мога да си го обясня.
Не е логично момиче като теб да напусне шоуто толкова рано.
Д: И аз се изненадах, но така се случи.
Това води до въпроса, Мюзик Айдъл към младите ли е ориентиран повече или към поколението на Йорданка Христова и Слави Трифонов?
Д: Към младите определено.
Т: Е, че ти си млада. Определено няма логика.
А какви са ви впечатленията от журито?
Д: Еми те са си жури, ние се виждахме с тях само на концертите.
Т: Грешките, които изтъкваше журито в изпълнителите, ги засилваше малко.
Д: Мисля, че всички много ни харесват, но трябва да излезе един. Трябва да има и критика.
Много хора смятат, че журито не може да се справи със задачата да открие един истински, съвременен и модерен поп изпълнител.
Т: Те не са определящ фактор. Ние си изпълняваме песните и те ги коментират, така както са ги чули.
Да, но журито дава задачите, а Ку-ку бендът участва в подготвянето на песните.
Т: Да. Това е. Само това може да направи журито.
Д: То се видя, че нямат голяма власт над вота. Посочиха едни хора, че трябва да си тръгнат, а в крайна сметка отпаднаха съвсем други.
Сами ли си избирате песните, които да пеете на концертите? Ограничени ли сте от някакъв каталог?
Т: Има каталог с песни, но и всеки сам може да се разрови и да си намери песен, която да изпълни.
Д: Има ограничение и от авторските права, Митко Щерев например, така и не предостави песните си за шоуто.
Т: Те дават един списък със страшно много песни, наистина много, но обикновено всеки си е избрал какво ще пее още преди да види списъка. Те евъргрийните се знаят, както и другите задачи.
Тези песни не са ли твърде ретро?
Т: Такава е задачата. Няма начин.
На какви задачи най-много се надявахте?
Т: Не сме се надявали на нещо определено. Чакаш какво ще ти дадат и го пееш. Всеки един, който е стигнал тази фаза, може да изпее всичко. Евъргрийн примерно е супер задача. На мен страшно много ми хареса.
Задачата, в която трябваше да пея песен от 79-та година, беше малко гадна (става въпрос за първата задача, в която всеки участник трябваше да изпълни песен от годината в която е роден - бел. авт.). Това е смазващата задача за някои. При мен избора беше страшно малък, особено на български песни.
Д: И аз не можах да си харесам песен. Избора беше съвсем малък. (Деница трябваше да изпълнява песен от 86-та година, бел. ред.)
Коя песен искахте да изпълните най-много, но не ви се отдаде възможност?
Д: На филмовата музика, ако бях сега, щях да изпея едноименната песен от „Хубава жена“. Много харесвам филма, а и песента е страхотна. (запява парчето, заедно с Тихомир, бел. авт.)
Т: Аз щях да изпея „Седем“ на Васил Найденов.
Как ще се развие шоуто от тук нататък, кои имат по-големи шансове?
Т: Няма логика в гласуването. В процентите има много големи разлики.
Д: Няма, да. Надявам се да се появи по-нататък. Важно е хората да гласуват. Ако им харесва някой, да дадат гласа си за него, а не просто да стискат палци, че ще продължи напред.
Одобрявате ли включването на поп фолк задача в шоуто?
Д: Да, защо не. Поп фолкът си е най-популярният стил в България.
Т: Рано или късно щеше да се стигне до един момент, в който да има поп фолк задача. Неизбежно беше.
Журито наклонява ли везните към българските стандарти за поп музика? Не е ли време да се опитаме да изкараме продукция, която да се конкурира със западните лидери?
Т: Ние не сме в Запада. Ние сме в България. Първо трябва да изкараме българска песен, която да покори родната сцена и чак тогава да мислим за пробив на запад.
Всеки един, който участва в Мюзик Айдъл, трябва да застане до български идоли, като Мария Илиева, Графа, Любо, Марияна Попова. Трябва да залъжеш публиката, че и ти си в тоя кюп, да направиш хубава песен и да пробиеш.
Тези хора, които каза, не им ли минава малко времето. Не е ли точно сега момента да изгрее нова поп вълна?
Т: Откъде ще дойде тази нова поп вълна?
От Мюзик айдъл например. Едно такова шоу, което предоставя договор на победителя с водеща продуцентска компания, има възможността да открие най-добрия изпълнител и да го бутне към най-големите сцени.
Т: Родният пазар е на първо място. Трябва да изкараме някой, който може да пее и да прави музика. Вярно е, че изпълнителите които казах, не са достатъчно активни за момента. Единствено Графа работи усилено, Мария Илиева се появява от време на време, а Марияна Попова след Евровизия изчезна.
Ивайло от Стар Академи подготвя албум, така че българският пазар предлага достатъчно много възможности.
Ваши колеги от Румъния успяха да изкарат няколко поп песни, които не направиха точно фурор, но присъстваха в класациите на много европейски страни и постигнаха доста добри резултати в тях.
Т: Да, но зад тях стоят и много пари. Те са определящ фактор в този бизнес. Всичко зависи до това кой ще те продуцира, дори да си най-талантливият изпълнител, без солидна подкрепа си за никъде. Всеки един участник в Мюзик Айдъл може да изпее всичко, но някой трябва да го изкара на пазара. Аз написах две песни, но какво да ги правя, къде да ги пея? Мюзик Айдъл може да даде тази опора.
Страхувате ли се, че може да последвате съдбата на изпълнителите от Стар Академи?
Д: Аз мисля, че акцентът в Стар Академи беше върху интригите между участниците, върху това как живееха заедно, а не толкова на пеенето им. Мюзик Айдъл е съвсем различен формат.
Т: Ние във никакъв случай няма да последваме съдбата им. Аз лично се занимавам само с музика, цял живот с това съм се занимавал, ще продължа да работя в моя бар и да пея там. На мен това ми е живота, няма как да се откажа. Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Първите изгонени от Мюзик Айдъл: Няма да се оставим да ни забравят
Деница и Тихомир са първите изгонени от първия Мюзик Айдъл у нас
13.04.2007 | 11:39 ч. Обновена: 01.10.2012 | 16:07 ч.
-
Майката на починалото бебе в Сандански: Молех за помощ
-
Въоръжени нападнаха Жорж Микаутадзе от Олимпик Лион
-
Хранене и начин на живот при инсулинова резистентност
-
Храни, помагащи при висок холестерол
-
Русия за помилването на Хънтър Байдън: Карикатура на демокрацията
-
САЩ ще забранят доставката на полупроводникови продукти на 140 китайски компании
-
Румъния: Победа за управляващите, но крайната десница удвоява резултата си
-
ЕЦБ ще изостави стратегията си от ерата на кризата, тъй като инфлацията пада
-
Във Варна и София ще е най-ниска таксата "смет" за жилища
-
Симеон Караколев: Цялото ръководство на БАБХ трябва незабавно да подаде оставка
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата