-- рухването на социализма пагубно се отрази, естествено, и на производството на филми и сериали. Оказа се, че щом държавата вече не може да дава пари за кино, няма и кой друг да го прави. Това не е и чудно - няма как киното, бидейки под контрола на държавата от самото си зараждане, изведнъж да се научи на самостоятелност. Всички още живеят с мисълта, че някой трябва да им даде пари и да им каже какво да правят. А прехода към комерсиално производство не може да се направи за 1 година, не може и за 20 както показва примера ни.
-- количеството произведени сериали расте, но пък не се подобрява качеството им. Предвид почти пълната липса на продукция през 90-те, сега всеки сериал се приема с възторг, просто защото това е по-добре отколкото хич да няма сериали.
-- липса реална конкуренция между сериалите. Никой не се опитва да експериментира, да разчупи стереотипите. Действа се на принципа "Да се снима там нещо, пък да мине номера". После създателите на тези сериали нека не се чудят, че много зрители се отнасят скептично към тях и предпочитат чуждите продукции.
-- Актьорската игра е слаба. Актьорите изговарят репликите си така, все едно ги четат от лист. Пък и самите реплики са често прекалено литературни, сложно написани и не особено реалистични. Също така актьорите се стараят да говорят изключително на книжовен език, заради което изговарянето на фразите става по-трудно и бавно и затова интонацията им става нереалистична. Нека не се боят да използват диалектни форми -- всички останали в реалния живот го правят. Също в криминалните сериали често се вижда, че тези, които пишат текста нямат особена представа от оперативна дейност, наказателен кодекс и т.н.
Що се отнася до актьорите не мога да разбера на какво ги учат в НАТФИЗ, ВИТИЗ и другите уч. заведения. Играта на разните там фолкпевици, риалити "звезди" и други аматьори е на същото ниво като на професионалистите. Каква тогава е ползата да учиш в подобно учебно заведение? Пък и щом викат фолкпевици значи ли, че няма достатъчно актьори?
-- Сценариите са слаби. Няма как родните сериали да се конкурират с чуждите. Опитите за подражание също не са успешни Не знам дали има дефицит и на талантливи сценалисти или просто талантливите сценаристи се пренебрегват от продуцентите. Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.