Гледам че сме в топ листата на градове със силно замърсен въздух, което мисля че е в резултат на две причини - неадекватна градска инфраструктура, която да следва миграционните процеси и това че дървата за отопление са прекалено евтини. Направо не ми се мисли какво щеше да стане, ако в София не се пръкна отнякъде метро, защото с толкова много превозни средства втора употреба или с отдавна изтекъл експлоатационен ресурс няма нищо чудно в това градския въздух да е замърсен.
Засега все още само в София се строи метро пък като стане може и в Пловдив да се построи едно. Някой би казал, че Пловдив е твърде малък град за да има собствена градска железница, но мисля че има много градове с размерите на Пловдив разполагащи с такава придобивка. Така или иначе предполагам че докато инфраструктурата не стане хубава ще се наложи да се радваме на силно замърсен въздух от морално остарелите превозни средства.
Бургас вече се сдоби с нови и хубави автобуси, като София, Варна и Стара Загора много скоро май и те ще имат нови автобуси, ама личните транспортни средства също са голям проблем. Дори снощи карах зад един бус от чийто ауспух излизаше гъст черен дим, като мисля че най-много проблеми има при пълно безветрие. Когато все пак духа някакъв вятър мисля че нещата са що годе добре, ама когато преминава някой антициклон не духа никакъв вятър и замърсения въздух се задържа дълго време над и в града.
Същото е валидно и при използване на дърва и въглища за отопление, които често са предмет на избор тъй-като са евтини. Струва ми се че дървата за отопление са голям проблем от гледна точка на замърсяване, защото обикновен човек трудно ще изгори 50 килограма гориво на ден, но 50 килограма дърва за отопление е нормално да бъдат изгорени за един ден.
Съвсем друг е въпроса, колко гориво отива за транспорт в града и колко дърва и въглища за отопление. За съжаление разбира се заради високите цени на другите хубави източници за отопление едва ли цялото население използващо дърва за отопление ще замени сегашния си източник замо защото се замърсява градския въздух, да не говорим че има и сериозни инвестиционни разходи.