От самото начало на образованието на всеки индивид бива заливан от неистов поток на информация,която е ненужно подробна.Тази тенденция не се наблюдава само в България,но и в другите европейски страни.Получава се умишлено пренатоварване с ненужен и излишен материал, създаване на стремеж за учене, с цел изкарване на така желаните оценки,без да се стимулира разбирането и правомерното усвояване на новоприетата материя.
Замисляли ли сте се защо парите за образование винаги не стигат и винаги са били в минимален размер?Какъв би бил стимулът на един преподавател да подобрява и усъвършенства начинът си на преподаване,без да се получава ефектът „Да си разкажа материала,пък те да се оправят“ ? Защо липсват нови кадри в образователната система? Защо младите не проявят интерес към тази професия?
Отговорът е ясен – липсва адекватно възнаграждение.
Каква би била ползата на държавата от това?
Ефектът на некачественото обучение рефлектира пряко върху новото поколение.Поколение,което не си знае правата ( следователно не може да ги отстоява).Поколение,което е лесно за контролиране и управление.В резултат на серия „реформаторски” дейности младите растат все по-неграмотни и неориентирани за своите същински лични, групови, обществени и национални интереси.