IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Зелен автобус

Зелен автобус

 Гледам че се планира в София да бъде пуснат в експлоатация зелен автобус с цел да се провери на практика какви проблеми може да възникнат, ако се използват електрически автобуси с кондензатори вместо батерии. Всъщност този автобус не е зелен а китайски, което показва че някой китайски фирми са доста напред във въвеждането на алтернативни технологии.

Така или иначе с тези китайски автобуси могат да се решат множество проблеми, защото това е един добър начин да не се замърсява прекомерно градския въздух. От друга страна нашия електрически ток е евтин, но колкото и да е евтин от време на време е трудно се намери къде да се продаде. Така изглежда че  използването на електрически автобуси може да се разгледа като една добра мярка за стабилизиране на производството на ток.

Не на последно място, ако се окаже че проекта е добър може и завод за автобуси да се построи, заедно с няколко малки завода за производство на някой резервни части за тях.


Реално обаче може да възникнат проблеми, защото не е ясно като завият вълци дали тока от кондензаторите ще е достатъчен за отопление на пътническия салон. През лятото нещата са на обратно и не е ясно дали ще има достатъчно ток за използваните от тях климатици.

То и сега един от големите проблеми на обществения транспорт е че в дни когато се измерва рекордно топъл въздух в превозните средства няма работещи климатици. Другия съществен проблем е че София е разположена на три тераси с известна разлика в надморската височина, което предполага необходимост от повече енергия.

Така или иначе всички тези проблеми биха могли да се решат с малко повече зарядни станции по самите спирки, защото предимството на кондензатора се състои в това, че много бързо се зарежда за разлика от акумулаторите. Въпреки всичко идеята ми се струва добра и само не е ясно на какви цени са тези автобуси.

Самите цени разбира се не са чак толкова важни, защото това си е инвестиция в превозно средство, което иска пари за енергия, ремонт, резервни части и други когато се използва. Понякога разходите по тези пера са по-големи от самата инвестиция, но така или иначе е добре да се види дали това не е добро решение на множество проблеми.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата