Веригата за бързо хранене Макдоналдс ще превърне своя талисман- клоунът Роналд, в посланик на здравето, природосъобразния живот и спорта, съобщи Tialoto.bg.
Това е част от кампания, която ще се провежда в началните училища и целта й е да запали малките деца в САЩ по фитнеса и спортуването, за да се намали по този начин броят на децата, страдащи от затлъстяване. Наднорменото тегло е един от най-големите здравни проблеми в САЩ.
“Роналд е нашият пратеник, който ще насърчава децата да водят активен, балансиран начин на живот”, обяснява директора на кампанията Марлена Пелео-Лазар.
Съобщението за новата инициатива на компанията се появи в същата седмица, в която в Апелативния съд в Ню Йорк ще се разглежда жалбата, подадена от две момичета, които обвиняват Макдоналдс за това, че са с наднормено тегло в следствие на консумиране на храни от веригата. Те също така обвиняват компанията, че не предупреждава клиентите си, че продуктите й могат да бъдат опасни за здравето.
Според Сюзан Лин от Харвард, авторка на книгата “Децата консуматори”, кампанията няма нищо общо с опазването на здравето, а е поредната маркетингова стратегия на Макдоналдс сред подрастващите.
В повечето закусвални от веригата в Европа, в детските менюта вече има книжка с упражнения, показани от Роналд. Също така, като подарък се предлагат малки плюшени кученца, а на кутията е написано, че, както тези животинчета, така и децата трябва да правят упражнения, за да са здрави.