За деня на влюбените традиционно се разменят подаръци, като много често това са козметични продукти.
За съжаление много малко от българите обаче са информирани, че повечето от предлаганата на пазара козметика или нейни съставки са изпробвани върху животни.
От международната организация за защита на животните „Четири лапи” публикуваха резултатите от социологическо проучване, извършено по тяхна поръчка от институт за социални изследвания и маркетинг МБМД, което обобщава обществените нагласи относно изпробването на козметика и домакински продукти върху животни.
„Добрите новини са, че по-голямата част от българите не подкрепят опитите с животни и не са съгласни козметични или домакински продукти да бъдат изпитвани върху животни,” отбелязва Явор Гечев от „Четири лапи”.
„47% от сънародниците ни са против това, като 52% биха предпочели да закупят продукти, с които не са правени опити върху животни, а 45% дори са склонни да заменят ползваната от тях марка козметика с друга, която не прави опити върху живи същества.”
От „Четири лапи” отчитат, че, макар българите принципно да не одобряват изпитването на козметика и домакински продукти върху животни, близо 60% от тях не знаят, че това все още се прави.
Основна причина за ниската информираност на потребителите е липсата на ясна маркировка върху продуктите.
„Наше проучване в столични аптеки и магазини показа, че над 95% от продаваната у нас козметика или домакински препарати не съдържат информация в етикета си за това дали с тях са правени опити върху животни,” обобщава Явор Гечев.
„Според данните от социологическото изследване обаче над 70% от българите считат, че козметичните и домакински продукти трябва да бъдат ясно обозначени, така че потребителите да могат да разберат дали са изпробвани върху животни.”
За да повишат информираността на потребителите, от „Четири лапи” започват разяснителна кампания, чиято крайна цел е да положи основите у нас на добилото в повечето страни от Западна Европа популярност „състрадателно пазаруване”.
Европейският съюз забранява изпитването на козметични продукти върху животни през 2004 г, на на техни съставки – през 2009 г. Също през 2009 г. беше забранена и продажбата на козметични съставки, изпробвани върху животни, като беше даден гратисен срок до 2013 г. единствено за три вида тестове за токсичност с цел разработването на алтернативни методи за изпитване.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.