Включването на съдържанието на калории в етикетите на храните не спира хората да се хранят нездравословно, съобщи Ройтерс.
Учени от Нюйоркския университет установиха, че макар и така клиентите да разбират по-добре какво ядат, това почти не се отразява върху избора им на храна. Основни мотивационни фактори са цената и вкусът. Те противодействат на всяко желание за здравословно хранене.
Необходими са други начини за намаляване на калорийния прием, изтъкна ръководителят на изследването д-р Брайън Елбъл.
Учените са наблюдавали клиентите на ресторанти за бързо хранене, когато Ню Йорк въведе политика за изписване на калориите на целия асортимент от менюто. Те са анализирали как това се отразява на храненето в сравнение с поведението в близкия град Ню Джърси, където не се посочват калориите в менюто
на закусвалните.
Резултатите показват, че с етикетите тийнейджърите и родителите на малки деца наистина са по-осведомени колко калорични са продуктите, които купуват. От анализа на касовите бележки обаче се вижда, че изборът им не се променя заради етикетирането.
Не се променя и общият брой закупени калории в заведенията след въвеждането на етикетите. Тийнейджърите продължават да избират асортимент с около 725 калории, а родителите за децата си - около 600 калории. Водещ фактор за избора на тийнейджърите е вкусът, а цената е важна за около 50% от тях.
Около четвърт от анкетираните са казали, че винаги ограничават количеството на храната си, за да контролират
теглото си. Повечето тийнейджъри обаче мислят, че храната им не е толкова калорична. Някои дори смятат, че закупените продукти са с 400 до 500 по-малко калории.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.