IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Анимационните герои влияят на вкусовите възприятия на децата

За съжаление те се използват главно за реклама на нездравословни храни

Анимационните герои влияят на вкусовите възприятия на децата

Добре познат ход на производителите на храни, предназначени за деца, е рекламата, в която „участват“ анимационни герои. Те привличат децата към нездравословни лакомства. В нов доклад обаче се показва, че именно с този похват би могло да се повлияе на вкусовите възприятия на децата и създаването на здравословни навици.

Изследователите от университета в Пенсилвания разработват четири мними кутии на изделия. Две от тях маркират като „здравословни изделия“, а другите две като „захарни изделия“.

Една кутия от „здравословните изделия“ и една от „захарните изделия“ са с изображение на герой от известен детски анимационен филм. След това децата са помолени да опитат закуските. Закуските в различните кутии имат напълно еднакъв вкус.

Авторът на изследването, Сара Ваала, обяснява, че между два десерта с анимационен герой на опаковката децата предпочитат този с етикет „здравословно“. При избор между изделия в опаковка с анимационен герой или не, те преценяват, че по-вкусни са закуските с картинката без значение дали са здравословни или не.

Образите на познати анимационни герои на опаковката е фактор за избор на хранителен продукт от децата. За съжаление, познатите герои се използват главно за реклама на нездравословни храни.

"Докато резултатите от проучванията не започнат да се вземат на сериозно от нормативните органи и не се ограничи използването на анимационни герои с цел реклама на нездравословни продукти от производителите, битката да храним децата си здравословно ще бъде трудна.", казва Сара Ваала.

Вижте още здравни новини

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Здраве
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата