Главният координатор на алианса Мариела Нанкова посочи, че нарушенията, които са констатирани при фирмите, производителки на детски храни, в хода на мониторинга, са на базата на изискванията на Международния кодекс за маркетинг на заместителите на кърмата, приет от Световната здравна асамблея (СЗА).
Този кодекс съдържа текстове, определящи поведението на компаниите-производителки на детски храни, посочи Нанкова.
Според Румяна Томова много големи фирми извършват нарушения на кодекса и като пример посочи етикетите на храни за деца, върху които има образи на дете; използването на детски образи в рекламите им и твърдения като това, че продуктът "засилва имунната защита на детето", което по думите й подвежда майките в уникалните качества на продукта.
По думите на д-р Томова резолюция 54.2 на СЗА категорично забранява каквато и да било реклама на изкуствена храна с образа на дете. Голяма част от майките са силно повлияни от практиките на техни познати, съседи и роднини, добави тя. Участниците в наблюдението се натъкнали на случаи, предимно в ромските квартали, където три-четири месечни бебета са хранени с яхния от боб например.
Румяна Томова заяви, че целта на организацията е Международният кодекс за защита на здравето на децата да бъде приет като специален закон в българския парламент.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.