Според ново проучване феновете на социалните мрежи имат по-високи нива на самочувствие, но по-ниски нива на самоконтрол. Това означава, че са по-склонни да консумират сладкиши и други калорични храни, особено след комуникация с близки, обясняват изследователите.
Екип от Колумбийския университет и Университета в Питсбърг определя именно този фактор като стимулиращ напълняването, а не толкова заседяването през компютъра.
Учените проследяват поведението на потребители на Facebook, за да установят какво е поведението им, след като приключат със сърфирането в интернет.
Става ясно, че използването на онлайн социални мрежи има положителен ефект за повишаване на самочувствието и благосъстоянието. От друга страна обаче, засиленото самочувствие може да има пагубно въздействие върху поведението, и по-точно върху хранителните навици, смятат учените.
Потребителите на социални мрежи се интересуват от имиджа си, който представят онлайн. Използването им повишава самочувствието особено на тези, чийто интерес е фокусиран върху близките. Това моментно усещане обаче е обвързано със занижен самоконтрол по отношение вида и количеството на приеманите продукти при храненето след онлайн комуникацията, поясняват експертите.
Резултатите са отразени в сп. Journal of Consumer Research.