Болниците нямат право да отказват прием на пациенти. Това съобщиха от пресслужбата на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) по повод сигнали за безпричинен отказ за лечение в болница.
Преминаването на финансирането на болничната помощ от началото на 2006 г. изцяло към НЗОК не може да бъде причина да се отказва прием на пациенти в болница, посочиха от касата.
Всички твърдения, че има неяснота за новия начин на финансиране и новите клинични пътеки, са неоснователни, допълниха от пресслужбата.
Пациентите, на които е отказана медицинска помощ, могат да подават сигнали на тел. 0800 14 800 и 02/ 930 11 52. Всички сигнали за неоснователен отказ на лечение ще бъдат проверявани, а лечебните заведения ще бъдат санкционирани.
След влизане в сила на Националния рамков договор (НРД) 2006 от 1 януари тази година всички районни здравноосигурителни каси имат готовност да приемат документи за сключване на индивидуални договори с изпълнителите на медицинска и стоматологична помощ, лаборатории и аптеки.
Както всяка година, срокът за подаване на тези документи е до 30 дни от влизане в сила на договора.
Всяка болница ще сключва договор с НЗОК на основата на нейния капацитет, изразен в налични сгради, апаратура и специалисти, готови да поемат определен вид и брой клинични пътеки. Лечебните заведения ще бъдат равнопоставени при сключване на договор със здравната каса, ако отговарят на посочените критерии. Всички подписани договори ще влязат в сила със задна дата - от 1 януари 2006 г.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.