Тестове за бременност се купуват най-много през пролетта и лятото, когато се осъществяват съответно 38 на сто и 24 на сто от покупките, сочат резултатите от неформално изследване в 100 аптеки в столицата и 43 в страната.
Това съобщи Диана Георгиева, маркетинг мениджър на компанията UniComs, която се занимава с внос и дистрибуция на продукти за здравословен начин на живот, тестове за бременност и апарати за кръвно налягане.
Купувачи на тестовете за бременност са предимно жени - 95 на сто. Мъжете обикновено ги купуват за приятелките си в тинейджърска възраст или по-възрастни партньорки, показват резултатите от проучването.
Най-активни при покупката на тестовете - 51 на сто, са жените между 20 и 30 години. Около 63 на сто от жените, които купуват тестове, не желаят да са бременни, сочи изследването.
Най-търсени са тестовете тип "касета" - 44 на сто, чието търсене се е увеличило трикратно в последните две години, следвани от тестовете тип "лентичка" - 43 на сто и тип "писалка" - 4 на сто. Последните са най-лесни за употреба, но и най-скъпи.