Физическото благосъстояние помага на децата да научават по-бързо нова информация, освен това подобрява и паметта им според ново проучване, проведено от Университета в Илиной в Урбана-Шампейн, САЩ.
В него участие взимат 48 деца на възраст между девет и десет години. Изследователите им показват фиктивна карта, а участниците трябва да запомнят дадени имена и места на нея.
Децата условно са разделени на две групи - половината от тях са в много добра физическа форма. При останалите физическото благосъстояние е в другата крайност – най-ниското.
Когато трябва да възпроизведат наученото, се оказва, че децата, които са в по-добра физическа форма, се справят по-добре от останалите.
Според експертите физическото състояние може да повлияе различно при различните методи на научаванена нова информация. По-добрата физическа формаобаче може да бъде от голяма полза за ученето ипаметта при децата, които са в училищна възраст.
От друга страна, тези резултати са важни от гледна точка на образователната политика – „призовават“ да се обърне внимание на физическото обучение в училищата.
Резултатите от проучването са публикувани в сп. PLOS ONE.
Още полезна информация може да намерите в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.