Европейските фармацевтични компании харчат два пъти повече пари за маркетинг, отколкото за научни изследвания. До този извод са стигнали от международната организация по защита правата на потребителя Consumers International, предаде BBC.
Миналата година компаниите са изхарчили за реклама на медицински препарати в Европа около 60 милиарда долара.
От Consumers International казват, че при това обществеността няма достъп до информация за това, как именно се изразходват средствата и потребителят няма и понятие за методите на популяризация на едно или друго лекарство.
На повечето световни пазари, с изключение на САЩ, пряката реклама на разпространявани с рецепта медицински препарати е забранена.
Анализирайки обаче тактиката в продажбите на 20 компании, от Consumers International са стигнали до извода, че компаниите използват заобиколни пътища за да придвижат и продадат продуктите си.
В частност, твърдят защитниците на правата на потребителя, производителите убеждават потенциалните купувачи в това, че страдат от едно или друго заболяване, подкупват лекари и интерпретират неправилно резултатите от клиничните тестове и препарати.
В резултат на това, казват от Consumers International, хората молят лекарите да им предпишат препоръчаните от фармацевтите препарати, които по същество не са им нужни.
Сред новите методи е и организиране на конференции по отделни заболявания. А спонсорите на фармацевтичните гиганти не се афишират.