Страховитите изображения върху цигарените опаковки отправят по-ефикасно послание срещу тютюнопушенето, отколкото текстовите предупреждения за опасността от порока, предаде БТА, позовавайки се на резултатите от анализ на предишни проучвания, цитирани от Ройтерс.
Авторите му от университета на Северна Каролина са анализирали данни от 37 предишни проучвания, обхванали над 33 000 души, направени в 16 различни страни и публикувани в периода между 2000 и 2013 г.
Сравнявайки посланията, които носят изображенията и текстовите предупреждения, анализаторите са установили, че страховитите картинки привличат повече вниманието на пушачите, предизвикват по-силни емоционални реакции и по-сериозна негативна нагласа, и са по-мотивиращи за отказване от вредния порок.
Според данни на Световната здравна организация (СЗО) тютюнопушенето убива годишно шест милиона души по света, като се очаква до 2020 г. годишният брой на жертвите да достигне осем милиона. Порокът е свързан с опасност от сърдечносъдови заболявания и белодробен рак, като не са пощадени дори пасивните пушачи, и може да доведе до астма и други дихателни проблеми при деца, които съжителстват с активни пушачи.
Само 30 страни, съставляващи около 14% от глобалното население, изискват поне половината от предната и задната част на цигарените опаковки да е заета от предупредителни изображения заедно с текстови послания на местен език, предупреждаващи за вредите от тютюнопушенето.
Анализирайки всички данни, авторите са установили, че изображенията значително по-успешно мотивират хората да се въздържат от тютюнопушене, отколкото само текстовите предупреждения върху цигарените опаковки.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.