Около 190 нови клинични проучвания стартират всяка година в България и се откриват близо 1200 нови центъра за клинични изпитвания от 2008 г. насам. Всеки месец по 1000 българи се включват в клиничните изпитвания, провеждани у нас. Това съобщи д-р Иван Георгиев, председател на Българската асоциация за клинични проучвания, цитиран от в. "Стандарт".
По думите му през 2013 г. у нас са проведени 1000 клинични проучвания, докато във Франция, Великобритания, Германия, те са били 9000-11 000.
Българите, които са се включили в тези изпитвания, са 11 731.
Най-много проучвания в момента се извършват в САЩ.
А само в 3 държави в света такива не се правят - Куба, Мианмар и Северна Корея, посочи д-р Борислав Борисов, бивш директор на Изпълнителната агенция по лекарствата. По думите му колкото по-развита е една страна, толкова по-активно участва тя в клинични изпитвания.
Той посочи, че най-много изпитвания у нас се провеждат с лекарствени продукти от областта на психологията, неврологията, онкологията и онкохематологията, ендокринологията, пулмология и кардиология. "В световен мащаб
най-много са клиничните изпитвания в областта на онкологията, но у нас няма достатъчно такива специалисти", допълни д-р Борисов.
Сега световните фармацевтични компании разработват около 350 нови молекули за борба с рака, около 230 - с инфекциозните болести, и близо 70 за терапия на автоимунни заболявания. През 2013 г. над 23 млн. долара са инвестирани в клинични проучвания в световен мащаб, като прогнозите са до 2019 г. сумата да набъбне до 32 млн. долара годишно.
Откриването и развитието на една успешна нова химична единица, която впоследствие да бъде регистрирана и пусната на пазара, струва около 1 млрд. евро", посочи д-р Борисов. Сума, необходима и за сглобяването на една космическа совалка. А пътят до регистрирането на нов медикамент трае над 10 г. Що се отнася до клиничните проучвания с деца, медиците споделиха, че засега те са много малко, но се очаква броят им да нараства.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.