IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Харчим като луди, когато сме тъжни

Феноменът, известен с наименованието "нещастието е скъпо", е добре известен на психолозите и рекламистите

Харчим като луди, когато сме тъжни

Ако сте тъжни и сте се отдали на шопинг терапия, имайте едно наум: ново проучване показва, че преценката на хората за цените отива по дяволите, когато не са щастливи, съобщава CNN.

Част от участниците в изследването гледали специално подбран клип, който ги подтикнал към лошо настроение и тъга.

Впоследствие те били готови да платят четири пъти по-висока цена за бутилка минерална вода в сравнение с други участници, които гледали емоционално неутрален клип.

Феноменът, известен с наименованието "misery is not miserly" /нещастието е скъпо, бел. ред./, е добре известен на психолозите и рекламистите.

Проучването, направено наскоро, цели да даде отговор на въпроса защо временната тъга може да отприщи такова разточителство у хората.

Желанието за харчене на пари е особено осезаемо, когато лошото настроение е в комбинация със силна самовглъбеност.

„Това е феномен, който се проявява несъзнателно“, коментира Дженифър Лърнър, която е професор в Харвард и се занимава с изучаване на процеса на взимане на решения и поддаване на емоции.

Според учените, тъгата отключва редица емоции, които водят до екстравагантно поведение. Такива хора започват да се фокусират главно върху себе си, увеличавайки желанието си да харчат повече пари, за да се чувстват по-добре.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Здраве
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата