Нова кампания, наречена Trash и насочена срещу тютюнопушенето, е в процес на подготовка във Франция, предаде RFI.
Здравният министър Розлин Башло се опитва да прокара идеята за публикуването на шокиращи снимки върху кутиите с цигари, чийто ефект ще е да накара пушачите да се замислят и евентуално да се откажат от вредния си навик.
В момента министърът обсъжда декрета заедно с производителите на цигари, а евентуалната поява на новите кутии може да стане до края на 2009 година.
Могат ли наистина чувствата, породени от въпросните шокиращи картини, да накарат пушачите да изоставят цигарите? Става въпрос за снимки, на които се вижда рак на белите дробове, пациент в реанимация, болни деца и бебета...
"Една от най-шокиращите снимки обаче е на рак на гърлото, който изглежда меко казано ужасно", казва по този повод д-р Бертран д`Отенбер.
Според него пушачите вадят кутията цигари от джоба си поне по двайсетина пъти за един ден. Това прави 7000 пъти на година.
И ако година след година виждате едно и също послание, то вече няма да ви прави необходимото впечатление. Нужно е кутиите да бъдат обновени.
Мисията на шокиращите снимки е именно тази. Основното им предимство е, че обновяват посланието. Снимките ще представляват съвсем ново оръжие в борбата срещу тютюнопушенето.
Карин Галопен-Морван, специалист по социален маркетинг, казва, че шокиращите изображения ще опустошат маркетинга на тютюневите компании, свързан с цигарените кутии.
Защото повечето от тютюнопроизводителите признават, че кутията е направена така, че да привлича младежите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.