В САЩ производителите на пица, които продават по 41 милиона броя на ден в страната, си имат свое собствено лоби, така наречената Общност на американската пица, която участва по примера на други лобистки организации във финансирането на политически партии, представени в Конгреса, посочва френското издание "Слейт".
Лобито на производителите на пица действа от 2010 г . и води битка на няколко фронта. Първо, лобито на пицарите е против отбелязването в менютата с пици на калориите. Лобистката организация е убедена, че тази практика няма смисъл, тъй като пиците могат да бъдат гарнирани с много продукти, а и освен това много от клиентите не ги изяждат целите. Резултатът е, че едно парче пица на Пица Хът може и да е по-калорично от един голям хамбургер на Макдоналдс, но пицариите не са задължени да изписват калориите в менютата си за разлика от веригите за бързо хранене.
Лобито на пицата се бори и на друг фронт - правото да продължи сервирането на замразени пици в училищните столове, като се опитва да прокара идеята, че кетчупът към тези пици не е калоричен продукт от онези, които не са здравословни за децата,а е порция зеленчуци.
Лобито на американската пица постига подобни победи защото финансира политици. Според данни на Блумбърг секторът на пицата клони ясно към Републиканската партия, която има мнозинство и в двете камари на Конгреса. Кандидатите на републиканците са получили 3,1 милиона долара дарения от пицарския сектор. Демократите са получили едва 157 000 долара.
По време на последните избори републиканецът Мит Ромни беше най-разглезен от пица лобито и получи от него 110 000 долара, като най-голям източник на финансиране беше Пица Хът.
Пица Хът между впрочем харчи по 685 369 долара за финансиране на партии, като 98,9 процента от тази сума отива за републиканците, а 1 процент за демократите и 0,1 процента за други групи. /БТА/
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.