IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Microsoft планира масивна експанзия в Китай, добавя 4 нови центъра

Облачният пазар там се очаква да нарасне до 46 млрд. долара през 2023 г.

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Microsoft Corp. планира да добави четири нови центъра за данни в Китай до началото на 2022 г., за да разшири капацитета си за обслужване в цяла Азия, предаде Bloomberg, позовавайки се на източници, които са пожелали анонимност.

Разширяването на Microsoft в Китай е сред най-бързите за компанията на континента - през март тя обяви плановете си да разшири мрежата от центрове за данни с по-голямо присъствие в северния регион около Пекин. Технологичният гигант вече има шест центъра за данни в страната, управлявани от местния партньор 21Vianet, и сега се стреми да се възползва от глобалния скок в търсенето на интернет услуги по време на пандемията.

Говорител на Microsoft е отказал коментар.

Бързият растеж се движи от китайския бизнес, който бавно се дигитализира през миналите години и сега мигрира към облака. Новите разпоредби в страната, включително широк набор от укази за сигурност на данните, които влизат в сила през септември, също подтикват местните и чуждестранните предприятия да преминат към местно управление на данни и увеличаване на разходите за ИТ. Облачният пазар в Китай се очаква да нарасне до 46 млрд. долара през 2023 г., според правителствен доклад, цитиран от Microsoft.

Подобно на Apple Inc., Microsoft разширява мощностите за данни в Китай заедно с местен партньор, очаквайки бум в съхранението на данни и нуждите за тяхното управление. Американската компания ще трябва да се съревновава с Alibaba Group Holding Ltd. и Huawei Technologies Co., двамата местни лидери в предоставянето на облачна инфраструктура.

Microsoft може да разчита на зрелостта и широката употреба на своите облачни услуги. Платформата Azure позволява на клиентите да хостват данни и да стартират приложения в облака, докато Office 365 предлага интернет базирани версии на познатите програми за обработка на текстове и електронни таблици. Компанията заяви, че планираното разширяване в Северен Китай през 2022 г. ще „удвои“ интелигентния облачен капацитет в страната през следващите години.

Търговските облачни продажби на фирмата през тримесечието, приключило на 31 март, нараснаха с 33% до 17.7 млрд. долара. През същия период компанията отчете капиталови разходи за 6 млрд. долара и прогнозира, че ще достигне още по-голяма сума през текущото тримесечие. Компнията не публикува данни за облачните приходи по географски региони.

Още за икономика четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
САЩ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата