Хиляди страници документи публикуваха американските служители по транспортна безопасност, разследващи инцидента във въздуха на самолет "Боинг 737 Max 9“. Публикуваха включително свидетелски показания, описващи "хаоса" в моментите след изпускането на неизползвана врата.
Това стана в хода на двудневното изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) относно инцидента на 5 януари с полет на Alaska Airlines, пише BBC.
По време на събитието от “Боинг“ заявиха пред разследващите, че ще въведат промени в дизайна, за да предотврати подобни инциденти в бъдеще. Взривът предизвика втората голяма криза в американския авиационен гигант през последните години, допълва bTV.
Документите са повече от три хиляди страници, а екипажът на самолета описва силната декомпресия, която се е получила в резултат на отделянето на панела по време на полет. Вторият пилот на самолета разказва, че по време на разследването е имало “силен трясък“.
“Ушите ми заглъхнаха. Беше хаос“, разказва пилотът.
"И тогава изведнъж се чу наистина силен трясък и силно свистене във въздуха – сякаш вратата се отвори. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона", казва стюардеса.
Имената на екипажа на самолета са редактирани в документите.
По време на изслушването ръководителите на “Боинг“ бяха разпитани за производството на самолета и за липсата на документи, които да обясняват кой е извършил работата по вратата преди взрива. В предварителен доклад на NTSB се посочва, че след ремонт в завод на “Боинг“ панелът е бил с липсващи четири болта, които е трябвало да помогнат за задържането му на място.
NTSB и “Боинг“ все още не са установили кой е бил отговорен за премахването и повторното монтиране на тапата на вратата. Двама работници, които вероятно са участвали, сега са в платен административен отпуск.
Инцидентът е последният сериозен удар върху репутацията на “Боинг“. Той доведе до спиране на самолетите “Max 9“ по целия свят за две седмици, забрана за увеличаване на производството, разследване на ФБР и сътресения в ръководството.
Неотдавна компанията заяви, че ще се признае за виновна по обвинение в измама, свързано с фатални катастрофи на два от самолетите ѝ “737 Мах“ преди повече от пет години.
Миналата седмица от компанията заявиха, че са загубили 1,4 млрд. долара между април и юни. Освен това компанията назначи ветерана в авиокосмическата индустрия и инженер Робърт К. "Кели" Ортбърг за свой следващ главен изпълнителен директор.