Федералната авиационна администрация на САЩ заяви в понеделник, че ще изисква инспекции на Boeing 787 Dreamliners след инцидент през март, когато самолет на LATAM Airlines (LTM.SN), внезапно пропадна по време на пътуването си. В резултат на инцидента над 50 пътници бяха ранени.
FAA каза, че очевидната причина за гмуркането е некомандираното движение на капитанската седалка, което е довело до прекъсване на връзката на автопилота. Агенцията каза, че е получила общо пет доклада за подобни проблеми със седалките на капитана и първия офицер на 787s, последният през юни, а два остават в процес на разследване.
Директивата за летателна годност на FAA засяга 158 самолета, регистрирани в САЩ, и 737 самолета по целия свят и изисква авиокомпаниите да проверяват седалките на капитана и първия офицер на самолети 787-7, 787-9 и 787-10 за липсващи или спукани капачки на превключвателя или за спукан превключвател покриване на възли в рамките на 30 дни.
Ако бъдат открити някакви проблеми или дефекти, авиокомпаниите ще трябва да извършат необходимото, за да коригират неизправностите, пише Reuters.
FAA каза, че некомандираното хоризонтално движение на заета седалка може да доведе до бързо снижаване на самолета и сериозно нараняване на пътниците и екипажа, пише още “Труд”.
Boeing и LATAM Airlines не отговориха веднага на исканията за коментар.
Единственото, което Boing споделят към момента е, че са спели тестовите полети на своя 777-9, който очаква сертифициране, след като компонент между двигателя и структурата на самолета беше идентифициран като неработещ по време на проверка за поддръжка. FAA споделя, че Boeing го е информирала, че компанията е открила повреден компонент след полет на 777-9 миналата седмица.
През юли Boeing започна сертификационни летателни тестове на своя дълго отлаган 777-9 с регулаторите на FAA на борда, след като получи разрешение за проверка на типа.
Boeing добави, че "не са планирани краткосрочни летателни тестове на другите самолети за летателни изпитания" и каза, че частта е персонализирана за 777-9.