IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Известни личности зад кампанията на Камала Харис: Доколко подкрепата е полезна?

Тейлър Суифт удари рамо на кандидатката, кои са другите?

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Кампанията на Камала Харис се радва на подкрепата на известни личности. Кои личности застанаха зад кандидата на демократите и доколко тази подкрепа е полезна?

По-рано тази седмица се състоя дългоочакваният президентски дебат между вицепрезидента Камала Харис и бившия президент Доналд Тръмп. Но едно от най-интересните събития на вечерта се случи след края на спаринга, когато поп-мегазвездата Тейлър Суифт се включи в Инстаграм, за да подкрепи Харис.

"Най-простият начин да се борим с дезинформацията е с истината. Ще дам гласа си за Камала Харис и Тим Уолц на президентските избори през 2024 г.", написа Суифт в своя надпис под снимка, на която държи котка.

Обсегът на Суифт беше огромен и незабавен - колеги знаменитости, сред които пробилата в WNBA звезда Кейтлин Кларк и Дженифър Анистън, харесаха поста, който за минути събра милиони харесвания.

Повече от 300 000 нови посетители влязоха в сайта vote.gov като пряко следствие от поста на Суифт - действие, което тя засили в изказването си на церемонията по връчването на наградите VMA на следващата вечер: „Ако сте над 18 години, моля, регистрирайте се, за да гласувате за нещо друго, което е важно - президентските избори.“

В днешната социална тъкан властват парасоциалните отношения - на една знаменитост се гледа не само като на артист, който може да се хареса и да подръжава, но и като на продължение на моралните, социалните и политическите ценности на феновете. В политическия контекст преходната логика: „Аз съм добър човек и харесвам Х като любимата си знаменитост, следователно и той трябва да е добър“, има голям потенциал бързо да се превърне в: „Аз съм добър човек и кандидатът на любимата ми знаменитост е Х, следователно той трябва да е правилният кандидат, защото и моята любима знаменитост е добра и правилна“.

Това е от полза за кампанията на Харис-Уолц, която се бори да навакса в ускорения цикъл на кампанията.

Суифт е последната, която се присъедини към вълната от известни личности, които използват платформите си, за да помогнат на Харис и Уолц. От стартирането на кампанията през юли подкрепата на звездите се увеличава под формата на дарения, подкрепа в социалните медии и активна работа като делегати. Меган Дъ Стелиън например стартира своя собствена група за привързаност, „Горещи момичета за Харис“, и също така изнесе концерт на митинга на Харис в Атланта.

"Ние наистина правим това нещо. Гордея се с нас. Сега просто трябва да излезем и да отидем да гласуваме", заяви рапърката от Хюстън в неотдавнашно интервю за Билборд.

Рапърът от Флорида Плис, който не е чужд на вирусната активност в интернет, превърна присъствието си в социалните медии в място за подкрепа на кампанията на Харис, защитавайки я от това, което той възприема като женомразки и расистки нападки. „На мъжете, които изглеждат като мен - спрете да искате от една шибана черна жена да ви се обяснява“, каза той във видеоклип в Инстаграм през август.

Подкрепата на знаменитости е често срещана в съвременната политическа епоха, а холивудският елит се превърна в делегати с лице към обществото. По-специално, опозореният музикален изпълнителен директор Пи Диди стартира кампанията „Гласувай или умри!“ през 2004 г. чрез своята организация Citizen Change, опит да осуети преизбирането на Джордж Буш.

Макар тази традиция да е дългогодишна, появата на социалните медии засили връзките между дадена знаменитост или влиятелна личност и нейните фенове и потребители, а оттам и потенциалния обхват и въздействие на тези избори. Използването на тази парасоциална икономика чрез гласовити застъпници на известни личности беше мощна краткосрочна възможност за кампанията на Харис да разпали ентусиазма.

Но в крайна сметка знаменитостите не са специалисти в областта на кампаниите или политиките и разчитането на тях може да попречи на прякото ангажиране с проблемите. Един ярък пример е Газа - докато делегати като представителката на Александрия Окасио-Кортес твърдят, че Харис активно работи за прекратяване на огъня, забележките на кандидата имат дисонансен тон. През годините Харис е признавала правото на палестинците на самоопределение - и все пак в предизборните речи и на неотдавнашния дебат тя подкопа реториката за прекратяване на огъня, като повтори: „Израел има право да се защитава“.

Тези жестове свеждат до минимум въздействието на кризата, която е описвана като геноцид, и са защита на действията на Израел след широкия международен контрол, включително от страна на Международния съд. Еуфорията, последвала одобрението на Суифт, в крайна сметка може да се регистрира като отчуждаване на младите демократи, които активно агитираха за внимание към този критичен външнополитически въпрос - гласът на новопоявилата се демографска група избиратели е засенчен от обхвата и влиянието на една от най-големите съвременни звезди.

Знаменитостите несъмнено са от ключово значение за насърчаване на политическия ентусиазъм, но прекаленото разчитане на техния обхват може бързо да се превърне в нож с две остриета. Докато кампанията на Харис и Уолц продължава през последните два месеца на предизборния сезон, тя ще трябва да се спре на единно послание, което да достигне до всички избиратели, които се стреми да привлече.
--------------------------------------------

Шамира Ибрахим, "Гардиън", БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
САЩ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата